WE.ALL.LOVE.RUNNING

Association sans but lucratif


Dénomination : WE.ALL.LOVE.RUNNING
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 553.906.820

Publication

20/06/2014
ÿþOp de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Luik B - vervolg

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

§ Deelname in groep aan een jaarlijkse (buitenlandse) stadsmarathon ;

§ Jaarlijkse loopwedstrijd in Zomergem ( op 15/08) ;

§ Ad hoc gespreksavonden.

Daarnaast kan de vereniging alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met haar doel, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen wat wettelijk is toegestaan en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor haar doel.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 4 - Duur

De vereniging wordt voor onbepaalde duur opgericht en kan op elk moment worden ontbonden.

III. DE LEDEN

In de vereniging zijn er minimaal 3 werkende leden. Er is geen maximumaantal bepaald.

Naast de werkende leden heeft de vereniging tevens toegetreden leden. De rechten en plichten van beide leden worden hierna verder toegelicht.

Artikel 5  Werkende leden  Procedure en inhoudelijke voorwaarden

Artikel 6  Werkende leden  Rechten en plichten

Artikel 7  Werkende leden  Einde

Elk werkend lid kan op elk moment ontslag nemen uit de vereniging. Er is geen opzeggingstermijn vereist.

Het ontslag gebeurt schriftelijk en wordt overgemaakt aan de Raad van Bestuur.

Een lid kan op elk moment wegens een gegronde en afdoende gemotiveerde reden worden uitgesloten door de Algemene Vergadering met een 2/3 meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen.

De Raad van Bestuur is bevoegd om te beslissen over de toelaatbaarheid van de werkende leden. Hiertoe zal de Raad van Bestuur, in overleg met de Algemene Vergadering, de formaliteiten en voorwaarden van toetreding als werkend uitwerken in een huishoudelijk reglement.

Tegen deze beslissing is geen beroep mogelijk.

Indien de Raad van Bestuur de toelating van een kandidaat-werkend lid weigert, kan de kandidaat-werkend lid tijdelijk geen nieuwe aanvraag indienen.

mee te werken aan de uitbouw van de vereniging ; (persoonlijke) acties te ondernemen, na (mondelinge)

goedkeuring van de meerderheid van de Raad van Bestuur, die in lijn liggen met het doel van de vereniging ; het

ledenregister in te kijken (

zie intra, artikel 9

) ; aankopen te verrichten van zaken die bruikbaar zijn in de vereniging, na goedkeuring door de penningmeester.

Een kandidaat-werkend lid van de vereniging dient hiervoor een schriftelijke aanvraag in bij de Raad van Bestuur. Deze zal, in overleg met de Algemene Vergadering, beslissen of een kandidaat-werkend lid dat aan de opgestelde inhoudelijke voorwaarden voldoet, als werkend lid tot de vzw wordt toegelaten.

De werkende leden hebben de plicht om :

minstens 2x per jaar aanwezig te zijn op de Algemene Vergadering ; de waarden van de vereniging naar buiten uit te dragen in alle omstandigheden ; te helpen bij de organisatie van de jaarlijkse jogging in Zomergem (op 15/08) ;

De werkende leden hebben het recht om :

De stemming over de uitsluiting van een werkend lid is schriftelijk en geheim.

Artikel 8  Werkende leden  Bijdrage

De bijdrage van de werkende leden wordt vastgesteld op maximum 25 euro per jaar. De Raad van Bestuur stelt jaarlijks de juiste hoogte van dit bedrag vast. In de Algemene Vergadering wordt het bedrag van het jaarlijks lidgeld goedgekeurd.

Artikel 9  Werkende leden - Ledenregister

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Luik B - vervolg

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

Telkens wanneer er wijzigingen optreden in het ledenbestand van de werkende leden van de vereniging, moeten deze wijzigingen binnen de acht dagen na kennisgeving ervan aan de Raad van Bestuur in het ledenregister worden doorgevoerd.

De Raad van Bestuur van de vereniging is verplicht een ledenregister bij te houden.

De werkende leden hebben de verplichting om een adreswijziging door te geven aan de Raad van Bestuur. Het origineel van het ledenregister wordt bijgehouden op het adres van de penningmeester.

De werkende leden hebben het recht om de inzage in het ledenregister te vragen. Zij richten hiervoor een schriftelijke aanvraag aan de penningmeester.

De vereniging moet, bij mondeling of schriftelijk verzoek, aan de overheden, administraties en de diensten, met inbegrip van parketten, de griffies en de leden van de hoven, de rechtbanken en alle rechtscolleges en de daartoe wettelijk gemachtigde ambtenaren, onverwijld toegang verlenen tot het register van de leden en deze instanties bovendien de afschriften of uittreksels uit dit register verstrekken welke zij nodig achten.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 10  Toegetreden leden  Procedure en inhoudelijke voorwaarden

Een toegetreden lid moet de waarden en het doel van de vereniging respecteren en uitdragen.

Een toegetreden lid heeft recht op de voordelen waarvan de vereniging gebruik kan maken.

Artikel 11  Toegetreden leden  Einde

Elk toegetreden lid kan op elk moment ontslag nemen uit de vereniging.

Het ontslag gebeurt schriftelijk en wordt overgemaakt aan de penningmeester.

Een toegetreden lid wordt geacht ontslag te nemen wanneer hij zijn jaarlijks lidgeld niet meer heeft betaald voor eind februari.

Artikel 12  Toegetreden leden  Bijdrage

De werkende leden kunnen de bepalingen omtrent de bijdragen van de toegetreden leden wijzigen zonder instemming van de toegetreden leden.

IV. DE ALGEMENE VERGADERING

Artikel 13  Samenstelling

De bijdrage van de toegetreden leden wordt vastgesteld op maximum 25 euro per jaar. De Algemene Vergadering bepaalt jaarlijks de juiste hoogte van dit bedrag en deelt dit mee aan alle toegetreden leden.

Om toe te treden tot de vereniging als toegetreden lid dient een schriftelijke aanvraag te worden gericht aan de penningmeester. De penningmeester zal de kandidatuur voorleggen aan de Raad van Bestuur die met een gewone meerderheid beslist tot toetreding.

Een toegetreden lid kan op elk moment omwille van een gegronde en gemotiveerde reden worden uitgesloten door de Algemene Vergadering met een gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen.

De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle werkende leden en wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur, bij diens afwezigheid door de ondervoorzitter en bij diens afwezigheid door de penningmeester.

De stemming over de uitsluiting van een toegetreden lid is geheim en schriftelijk.

Artikel 14  Bevoegdheden

De bevoegdheden van de Algemene Vergadering zijn (niet-limitatief) :

de goedkeuring van de statuten ; de goedkeuring van een wijziging van de statuten ; de benoeming en afzetting van bestuurders ; kwijting te verlenen aan bestuurders ; goedkeuring van de begroting en de rekeningen, zoals opgemaakt door de penningmeester ; goedkeuring van de jaarlijkse bijdrage van de werkende leden ; de ontbinding van de vereniging ; benoeming van de vereffenaars, wanneer de vereniging ontbonden zal worden ; de uitsluiting van een een toegetreden lid ; de goedkeuring van het huishoudelijk reglement.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

Luik B - vervolg

MOD 2.2

Artikel 15  Samenkomst

De Algemene Vergadering moet minstens éénmaal per jaar worden samengeroepen door de Raad van Bestuur, binnen de 6 maanden na afsluiting van het boekjaar.

De vereniging legt de jaarlijkse vergaderingen vast op 22 mei en 22 november. De leden van de Algemene Vergadering zullen hiertoe worden opgeroepen door de voorzitter.

Wanneer de Raad van Bestuur dit nodig acht en/of indien een (gewone) meerderheid van de werkende leden hierom schriftelijk verzoekt zal een bijkomende Algemene Vergadering worden vastgelegd.

De oproeping zal schriftelijk, via e-mail, gebeuren door de voorzitter, minimum 14 dagen voor de datum van de Algemene Vergadering. Het exacte tijdstip, de plaats en de agenda zullen in deze e-mail worden meegedeeld.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 16  Aanwezigheidsquorum & meerderheden

Voor de berekening van de gewone en bijzondere meerderheden, zoals hierboven vermeld, worden de onthoudingen en ongeldige stemmen eveneens in rekening gebracht.

Artikel 17  Notulen

De beslissingen van de Algemene Vergadering worden opgenomen in de notulen.

De agenda wordt opgesteld door de Raad van Bestuur. Ieder werkend lid kan een voorstel op de agenda laten plaatsen door het richten van het voorstel tot de voorzitter van de vereniging. Dit voorstel moet uiterlijk 8 dagen voor het tijdstip van de Algemene Vergadering worden verstuurd. De voorzitter zal dit punt voorleggen aan de Raad van Bestuur en, indien akkoord van alle bestuurders, toevoegen aan de agenda.

Er wordt aan alle werkende leden gevraagd om hun aan- of afwezigheid te bevestigen via e-mail, uiterlijk 2 dagen voor de Algemene Vergadering.

Bij een wijziging van de statuten, een wijziging van het doel, bij uitsluiting van werkende leden of de ontbinding van de vereniging wordt het aanwezigheidsquorum toegepast, voorzien in de Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002 (artikel 8).

Op de dag van de vergadering zal er telkens een punt  varia worden opgenomen waarin nog kleine onderwerpen, opmerkingen of aanvullingen aan bod kunnen komen die urgent en/of die in groep dienen besproken te worden.

Bij een wijziging van de statuten, een wijziging van het doel van de vereniging, uitsluiting van werkende leden of de ontbinding van de vereniging, worden de bijzondere meerderheden toegepast, voorzien in de Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002.

De originele notulen van de Algemene Vergadering worden samengebracht in het notulenboek. De werkende leden worden op de hoogte gesteld van de beslissingen door de toezending via mail van een kopie van de originele verslagen van de Algemene Vergadering.

De Algemene Vergadering kan beraadslagen ongeacht het aantal aanwezigen.

Elk werkend lid heeft één stem.

De voorzitter van de Raad van Bestuur heeft een doorslaggevende stem indien de stemming onbeslist eindigt.

V. DE RAAD VAN BESTUUR

Artikel 18  Voorwaarden en samenstelling

Om als bestuurder te worden benoemd dient men de unanieme goedkeuring te ontvangen van de Raad van Bestuur. Een kandidatuur kan schriftelijk worden ingediend en dient een grondige motivering te bevatten, de meerwaarde van de kandidaat-bestuurder voor de vereniging te belichten en een duidelijke omschreven toekomstvisie van de vereniging te weerspiegelen.

Een bestuurder kan geen volmacht geven.

De Raad van Bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Luik B - vervolg

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

Artikel 19  Aantal

De Raad van Bestuur bestaat uit minimum 3 bestuurders : een voorzitter, ondervoorzitter en penningmeester. Er is geen maximum aantal bestuurders bepaald.

Het aantal bestuurders moet steeds kleiner zijn dan het aantal werkende leden.

Indien door vrijwillig ontslag het aantal bestuurders is teruggevallen tot onder het wettelijk minimum, dan blijven de bestuurders in functie totdat regelmatig in hun vervanging is voorzien. Dit is niet geval bij afzetting.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 20  Benoeming

De Algemene Vergadering benoemt de bestuurders.

De benoeming gebeurt bij gewone meerderheid van de aanwezige stemmen.

De stemming over de benoeming van de bestuurder is schriftelijk en geheim.

Artikel 21  Bevoegdheden

De bestuurders worden benoemd voor onbepaalde duur.

Het mandaat van bestuurder is onbezoldigd.

De bestuurders oefenen hun bevoegdheden gezamenlijk uit.

Artikel 22  Samenkomst

De Raad van Bestuur komt jaarlijks minstens 6 keer samen. Wanneer het belang van de vereniging dit vereist zal de Raad van Bestuur zo snel mogelijk samenkomen.

De agenda wordt samengesteld in overleg tussen de bestuurders. Op de vergadering zelf kunnen nog bijkomende (dringende/noodzakelijke) punten worden toegevoegd op vraag van een bestuurder.

Artikel 23  Aanwezigheidsquorum en stemming

Om geldig te kunnen beraadslagen moet minstens de helft van de bestuurders aanwezig zijn.

Elke bestuurder heeft één stem.

Artikel 24  Notulen

Van de samenkomst van de Raad van Bestuur worden er notulen opgemaakt. De originele notulen van de statuten worden samengebracht in een notulenboek.

Elke bestuurder heeft het recht de Raad van Bestuur samen te roepen. Hij/zij richt hiertoe een verzoek aan de voorzitter.

De oproeping gebeurt per e-mail minimum 10 dagen voor het tijdstip van de samenkomst van de Raad van Bestuur. De oproeping bevat de datum, agenda, uur en plaats van de samenkomst van de Raad van Bestuur.

De beslissingen binnen de Raad van Bestuur worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige stemmen. Een voorstel is niet aangenomen indien de stemming onbeslist eindigt.

De Raad van Bestuur bestuurt de vereniging en vertegenwoordigt de vereniging in en buiten rechte en heeft alle bevoegdheden die niet tot de bevoegdheid van de Algemene Vergadering behoren.

De bestuurders worden op de hoogte gebracht van de beslissingen door toezending via e-mail van een kopie van het originele verslag.

Artikel 25  Einde mandaat

Elke bestuurder kan op elk moment ontslag nemen uit de vereniging.

Het ontslag gebeurt schriftelijk en wordt overgemaakt aan de Algemene Vergadering.

De bestuurder die ontslag neemt dient geen opzeggingstermijn te respecteren, tenzij door dit vrijwillig ontslag het aantal bestuurders is teruggevallen tot onder het wettelijk minimum. In dit geval blijft de bestuuder in functie totdat

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Luik B - vervolg

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

regelmatig in zijn/haar vervanging is voorzien. Ook in het geval dit vrijwillig ontslag de werking van de vereniging in het gevaar zou brengen, wordt het ontslag opgeschort totdat er, binnen een redelijke termijn, een vervanger is aangesteld.

Een bestuurder wordt geacht ontslag te nemen in de volgende omstandigheden :

wanneer de bestuurder op meer dan de helft van de vergaderingen van de Raad van Bestuur niet aanwezig is geweest tijdens het boekjaar ; wanneer hij zijn lidgeld niet heeft betaald.

Een bestuurder kan op elk moment afgezet worden door de Algemene Vergadering met een 3/4 meerderheid van de aanwezige stemmen. De stemming over de afzetting gebeurt schriftelijk en is geheim.

Het mandaat van een bestuurder eindigt van rechtswege bij het overlijden van de bestuurder.

VI. VERTEGENWOORDIGING

XI. SLOT

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

De vereniging wordt vertegenwoordigd in rechte of ten overstaan van derden door de gezamelijke handtekening van alle bestuurders.

VII. BEGROTING EN REKENINGEN

VIII. VEREFFENING

De bestemming die aan het netto-actief moet worden gegeven wordt steeds vastgesteld door de Algemene Vergadering.

XI. VERSLAG EERSTE ALGEMENE VERGADERING

Voor alle gevallen die niet voorzien worden door de statuten, zijn de beschikkingen van de vzw-wetgeving, waaronder de wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002, toepasselijk.

Na goedkeuring van de jaarrekening en de begroting, legt de Raad van Bestuur verantwoording af voor het beleid in het voorgaande jaar en spreekt de Algemene Vergadering zich uit over de kwijting aan de bestuurders. Dit gebeurt bij afzonderlijke stemming.

Op 22 mei 2014 is tijdens de eerste algemene vergadering ( stichtingsvergadering ) beslist om de volgende bestuurders te benoemen in de volgende functie :

Olivier Verhaege  Voorzitter

Koen Landuyt  Ondervoorzitter / Art Director

Edwin Strobbe  Secretaris

Het boekjaar van de vereniging loopt van 01/01 tot 31/12 (volgt het kalenderjaar). Uitzonderlijk begint het eerste boekjaar op de dag van de oprichting van de vzw en zal eindigen op 31/12.

Coordonnées
WE.ALL.LOVE.RUNNING

Adresse
GEETDAM 2 9930 ZOMERGEM

Code postal : 9930
Localité : ZOMERGEM
Commune : ZOMERGEM
Province : Flandre orientale
Région : Région flamande