MEMORIAL MUSEUM PASSCHENDAELE 1917, AFGEKORT : AGB MMP 1917

Divers


Dénomination : MEMORIAL MUSEUM PASSCHENDAELE 1917, AFGEKORT : AGB MMP 1917
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 568.699.815

Publication

28/01/2015
ÿþMod Word 11.1

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

~

11 1m" 1531 111 11

Ondernemingsnr : " 0568.699.815

Benaming -

(voluit): AUTONOOM GEMEENTEBEDRIJF MEMORIAL MUSEUM

PASSCHENDAELE 1917

(verkort) : AGB MMP 1917

Rechtsvorm : Autonoom gemeentebedrijf met rechtspersoonlijkheid

Zetel : 8980 Zonnebeke - Berten Pisstraat 5A

(volledig adres)

Onderwerp akte ; Oprichting - vaststelling statuten - benoeming bestuurders - benoeming directiecomité

Bij besluit van de gemeenteraad van Zonnebeke van 13 oktober 2014 werd het Autonoom Gemeentebedrijf Memorial Museum Passcgendaele 1917 opgericht en werden de statuten als volgt vastgesteld.

HOOFDSTUK I

ALGEMENE BEPALINGEN

Art. 1 Rechtsvorm en naam

"Memorial Museum Passchendaele 1917 " is een autonoom gemeentebedrijf met rechtspersoonlijkheid, opgericht bij besluit van de gemeenteraad van Zonnebeke dd. 13 oktober 2014. Het wordt hieronder "het bedrijf genoemd.

Art. 2 Wettelijk kader

Het bedrijf is onderworpen aan artikel 263decies van de Nieuwe Gemeentewet, aan het Gemeentedecreet (in het bijzonder Titel VII, hoofdstuk li, Afdeling I en II), aan de andere toepasselijke wetten, decreten en besluiten, en aan deze statuten voor zover zij niet van voornoemde regelen afwijken.

Art. 3 Statutenwijzigingen

Onderhavige statuten worden ter inzage neergelegd op het secretariaat van de gemeente Zonnebeke,' verder ook 'gemeente' genoemd, en van het bedrijf.

Op voorstel of na advies van de raad van bestuur kan de gemeenteraad de statuten van het bedrijf wijzigen.

De beslissing van de gemeenteraad tot wijziging van de statuten en van de bijlagen die er integraal deel van uitmaken, evenals het voorstel of advies van de raad van bestuur worden binnen een termijn van dertig dagen, die ingaat de dag nadat ze genomen zijn, naar de Vlaamse Regering verstuurd.

De goedgekeurde gemeenteraadsbeslissing tot statutenwijziging en de gecoördineerde statuten worden samen met het verslag of advies van de raad van bestuur, ter inzage neergelegd op het secretariaat van de gemeente en van het bedrijf.

Art. 4 Zetel

De zetel van het bedrijf is gevestigd in 8980 Zonnebeke, Berten Pilstraat 5A.

Het bedrijf kan, mits statutenwijziging en bij beslissing van de raad van bestuur, de zetel verplaatsen binnen

het grondgebied van de gemeente.

Art. 5 Doel, activiteiten en bevoegdheden

Het bedrijf wordt belast met welbepaalde beleidsuitvoerende taken van gemeentelijk belang, die zij uitvoert in het kader en binnen de grenzen die worden bepaald in de beheersovereenkomst, waarvan sprake in artikel 10 van deze statuten.

Het bedrijf heeft tot doel:

1)De exploitatie van het Memorial Museum Passchendaele 1917, Berten Pilstraat 5A te Zonnebeke, in de meest ruime zin.

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : haam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

MONITEUR BELGE

19 -01- 2015

BELGISCH SéATSSI.AD

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

2)1-let bedrijf MMP1917 kan elk initiatief nemen dat direct of indirect bijdraagt tot het waardig herdenken, het in herinnering brengen en houden van de eerste wereldoorlog en meer specifiek de slag om Passchendaele, ook gekend als de derde slag om leper.

3)Het organiseren van evenementen en herdenkingsplechtigheden in verband met de eerste wereldoorlog 4)1-let uitdragen van haar kennis omtrent de eerste wereldoorlog door het organiseren van tentoonstellingen, lezingen, enzovoort, dit op eigen initiatief dan wel in samenwerking met andere private of publieke partners 5)Onroerende verrichtingen uitvoeren ( aan- en verkoop, erfpachtrechten of opstalrechten geven of nemen) zolang deze verrichtingen verband houden met de eerste wereldoorlog, hetzij door hun inhoudelijk belang (bv. daterend uit de periode van net voor, tijdens of na de eerste wereldoorlog) of omdat deze aan- of verkopen haar de mogelijkheid geven de inhoudelijke kennis beter uit te dragen of in stand te houden ( bv. kenniscentrum

uitbaten, )

6)Het nemen van initiatieven om de bezoekers van het museum zo goed mogelijk te ontvangen en dit zowel

op museaal ais toeristisch vlak. Daartoe behoren ook het inrichten van passende logie- en/of horeca-faciliteiten.

Het bedrijf mag, binnen de grenzen van haar doel, vrij beslissen over de verwerving, de aanwending en de vervreemding van zijn lichamelijke en onlichamelijke goederen, de vestiging of de opheffing van de zakelijke rechten op die goederen, alsook over de uitvoering van dergelijke beslissingen en over hun financiering

Het bedrijf mag gebruik maken van alle rechtstechnieken, waaronder de vestiging en de opheffing van zakelijke en persoonlijke rechten, de verlenging en beëindiging van concessies, en het uitgeven en verhandelen van vastgoedcertificaten en andere effecten.

Het bedrijf kan, op voorwaarde van bijzondere en omstandige motivering, zakelijke rechten vestigen op de onroerende goederen die behoren tot het openbaar domein, voor zover de gevestigde zakelijke rechten niet kennelijk onverenigbaar zijn met de bestemming van deze goederen.

Art. 6 Participaties

Het bedrijf kan rechtspersonen oprichten, erin deelnemen of zich erin laten vertegenwoordigen, voor zover dat past in de opdrachten van het bedrijf vermeld in artikel 6 en voor zover hiermee geen speculatieve oogmerken worden nagestreefd,

De oprichting, deelname of vertegenwoordiging gebeurt in overeenstemming met het gelijkheidsbeginsel, de regelgeving inzake mededinging en staatsteun en de voorwaarden, bepaald in de beheersovereenkomst zoals bedoeld in artikel 10, De beslissing tot oprichting, deelname of vertegenwoordiging toont aan dat aan de voormelde voorwaarden is voldaan.

De deelname is onderworpen aan de voorwaarde dat aan het bedrijf minstens een mandaat van bestuurder wordt toegekend.

De beslissing tot oprichting, deelname of vertegenwoordiging wordt binnen dertig dagen aan de Vlaamse Regering verzonden. Tot de oprichting, deelname of vertegenwoordiging kan pas worden overgegaan nadat de beslissing hiertoe werd goedgekeurd. Binnen honderd dagen na verzending keurt de Vlaamse Regering de beslissing al dan niet goed. Ais die termijn verstrijkt zonder dat de Vlaamse Regering een beslissing heeft genomen en die beslissing heeft verzonden aan het bedrijf, dan wordt de goedkeuring geacht te zijn verleend.

Onder voorbehoud van de toepassing van andere wettelijke en decretale bepalingen, mag het bedrijf haar taken van gemeentelijk belang, noch geheel, noch gedeeltelijk overdragen aan andere rechtspersonen.

Het bedrijf kan voor lokale PPS-projecten in de zin van het Vlaamse Decreet betreffende publiek-private samenwerking van 18 juli 2003, op voorwaarde van bijzondere en omstandige motivering, zakelijke rechten vestigen op de onroerende goederen die behoren tot het openbaar domein, voor zover de gevestigde zakelijke rechten niet kennelijk onverenigbaar zijn met de bestemming van deze goederen.

Art. 7 Maatschappelijk kapitaal

De gemeente kan inbrengen doen ten titel van maatschappelijk kapitaal middels inbrengen in speciën of

middels de inbreng van onroerende en roerende goederen.

Behoudens in geval van ontbinding van het bedrijf kan dit maatschappelijk kapitaal niet worden vervreemd,

uitgekeerd of overgedragen, noch geheel noch gedeeltelijk, op welke wijze dan ook.

Een vermindering van het kapitaal is slechts mogelijk om exploitatieverliezen, minderwaarden of (duurzame)

waardeverminderingen te compenseren; onverminderd hetgeen is bepaald in artikel 39 van deze statuten.

Art. 8 Rechtspersoonlijkheid en duur

Het bedrijf verwerft rechtspersoonlijkheid op de dag waarop de gemeenteraad beslist heeft tot oprichting,

onder voorbehoud van de wettelijk vereiste goedkeuring.

Het bedrijf wordt opgericht voor onbepaalde duur,

HOOFDSTUK Il

EXTERNE VERHOUDINGEN

Art. 9 Bevoegdheid van het bedrijf

Het bedrijf is verantwoordelijk voor de externe aspecten van zijn activiteiten in de ruimste zin van het woord.

~

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

Binnen de grenzen van het in artikel 5 omschreven doel onderhoudt het bedrijf contacten, pleegt het overleg, voert het onderhandelingen, regelt het de samenwerking, maakt het afspraken, en sluit het overeenkomsten met andere natuurlijke personen en met publiek- zowel als privaatrechtelijke rechtspersonen.

Het bedrijf onderhandelt met alle bevoegde instanties zowel federaal als op gewestelijk, provinciaal ais op lokaal niveau over investeringen, financiële tussenkomsten en alle andere aanverwante aangelegenheden.

Het bedrijf kan met deze instanties over voormelde materies overeenkomsten afsluiten voor zover deze niet in strijd zijn met zijn doel of met de beheersovereenkomst die gesloten is met de gemeente Zonnebeke.

Art. 10 Beheersovereenkomst

§1. Tussen de gemeente en het bedrijf wordt na onderhandeling een beheersovereenkomst gesloten. Bij het onderhandelen over de beheersovereenkomst wordt de gemeente vertegenwoordigd door het college van burgemeester en schepenen en het bedrijf door de raad van bestuur.

De beheersovereenkomst, evenals elke verlenging, wijziging, schorsing of ontbinding ervan, wordt ter inzage neergelegd op het secretariaat van de oprichtende gemeente en van het bedrijf, en/of gepubliceerd op de gemeentelijke website, en/of gepubliceerd op de website van het bedrijf,....

§2. De beheersovereenkomst regelt minstens de volgende aangelegenheden:

1° de concretisering van de wijze waarop het bedrijf zijn taken moet vervullen en van de doelstellingen

ervan;

2° de toekenning van middelen voor de eigen werking en de uitvoering van de doelstellingen van het bedrijf;

3° binnen de perken en overeenkomstig de toekenningsvoorwaarden bepaald door de Vlaamse Regering,

het presentiegeld en de andere vergoedingen die in het kader van de bestuurlijke werking van het bedrijf

worden toegekend;

4° de voorwaarden waaronder eigen inkomsten of andere financieringen mogen worden verworven en

aangewend;

5° de wijze waarop de tarieven voor de geleverde prestaties door de raad van bestuur vastgesteld en

berekend worden;

6° de gedragsregels inzake dienstverlening door het bedrijf;

7° de voorwaarden waaronder het bedrijf andere personen kan oprichten, erin kan deelnemen of zich erin

kan laten vertegenwoordigen;

8° de informatieverstrekking door het bedrijf aan de gemeente;

9° -;

,

10° de wijze waarop het bedrijf zal voorzien in een systeem van interne controle;

110 de maatregelen bij niet-naleving door een partij van haar verbintenissen uit hoofde van de

beheersovereenkomst en de bepalingen inzake beslechting van geschillen die rijzen bij de uitvoering van de

beheersovereenkomst;

12° de omstandigheden waarin en de wijze waarop de beheersovereenkomst kan worden verlengd,

gewijzigd, geschorst en ontbonden.

§3. Onder voorbehoud van de mogelijkheid tot verlenging, wijziging, schorsing en ontbinding van de beheersovereenkomst, wordt die gesloten voor een periode die eindigt uiterlijk zes maanden na de volledige vernieuwing van de gemeenteraad.

De beheersovereenkomst en de uitvoering ervan worden jaarlijks geëvalueerd door de gemeenteraad.

Het bedrijf legt eveneens in de loop van het eerste jaar na de volledige vernieuwing van de gemeenteraden een evaluatieverslag voor aan de gemeenteraad over de uitvoering van de beheersovereenkomst, sinds de inwerkingtreding ervan. Dat verslag omvat ook een evaluatie van de verzelfstandiging, waarover de gemeenteraad zich binnen drie maanden uitspreekt.

Als bij het verstrijken van de beheersovereenkomst geen nieuwe beheersovereenkomst in werking is getreden, wordt de bestaande overeenkomst van rechtswege verlengd.

Ais geen nieuwe beheersovereenkomst in werking is getreden binnen één jaar na de in het derde lid bedoelde verlenging, of als een beheersovereenkomst werd ontbonden of geschorst, kan de gemeenteraad na overleg met het bedrijf voorlopige regels vaststellen inzake de in de beheersovereenkomst bedoelde aangelegenheden. Die voorlopige regels zullen als beheersovereenkomst gelden tot op het ogenblik dat een nieuwe beheersovereenkomst in werking treedt.

§4. De gemeenteraad kan aan het bedrijf middelen, infrastructuur of, mits naleving van de terzake geldende rechtspositieregeling en onverminderd de bepalingen van artikel 23 van de statuten, personeel ter beschikking stellen of overdragen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

§5. Het bedrijf onderhandelt en contracteert met alle bevoegde instanties zowel op internationaal, Europees, federaal, gemeenschaps-, gewestelijk, provinciaal, gemeentelijk niveau over investeringen, financiële tussenkomsten en alle andere aangelegenheden die zijn doelstellingen raken.

Art. 11 Vertegenwoordiging door bijzondere lasthebbers

Het bedrijf wordt binnen de grenzen van hun mandaat geldig vertegenwoordigd door bijzondere lasthebbers.

HOOFDSTUK III

ORGANEN

Afdeling 1

inleidende bepaling

Art. 12 Structuur en openbaarheid te.

Het bedrijf wordt bestuurd door een raad van bestuur en een directiecoma Er zijn geen andere organen met beslissingsbevoegdheid binnen het bed De vergaderingen van de raad van bestuur en het directiecomité zijn rijf,

notulen en alle documenten waar in de notulen naar verwezen wordt, liggen niet openbaar. De gedetailleerde

de gemeente Zonnebeke, ter inzage op het secretariaat van

Het bedrijf is onderworpen aan dezelfde verplichtingen inzake formele bestuur die gelden voor de gemeente. motivering en openbaarheid van

Afdeling 2

Raad van bestuur

Art. 13 Samenstelling

§1. De gemeenteraad benoemt de leden van de raad van bestuur. Het aantal leden van de raad van bestuur bedraagt ten hoogste 8, nI. 3 vertegenwoordigers Inspraak, 1 vertegenwoordiger CD&V, 1 vertegenwoordiger Spa en 3 vertegenwoordigers van de vriendenkring. Ten hoogste twee derde van de leden is van hetzelfde geslacht.

Volgende personen maken minimaal deel uit van de Raad van Bestuur: schepen van toerisme en de voorzitter van de vriendenkring, Deze personen horen tot het quotum dat aan elke partij binnen de Raad van Bestuur is toegekend. Het hoofd van Toerisme en Museum woont de vergadering bij met raadgevende stem.

§2. De bestuurders worden aangeduid overeenkomstig de bepalingen van artikel 236 van het Gemeentedecreet.

§3. Volgende personen komen niet in aanmerking als bestuurslid van het bedrijf:

1° de provinciegouverneurs, de gouverneur en de vice-gouverneur van het administratief arrondissement, de adjunct van de gouverneur van de provincie, de provinciegriffiers, de arrondissementscommissarissen en de adjunct-arrondissementscommissarissen voor zover het bedrijf gevestigd is in hun ambtsgebied;

2° de magistraten, de plaatsvervangende magistraten en de griffiers bij de hoven en de rechtbanken, de administratieve rechtscolleges en het Grondwettelijk Hof;

3° de leden van het operationeel, administratief of logistiek kader van de politiezone waar de gemeente toe behoort;

4° de personen die op commerciële wijze of met een winstoogmerk activiteiten uitoefenen in dezelfde beleidsdomeinen als het agentschap en waarin het agentschap niet deelneemt, alsook de werknemers en de leden van een bestuurs- of controleorgaan van die personen;

5' de personen die in een andere lidstaat van de Europese Unie een ambt of een functie uitoefenen, gelijkwaardig aan een ambt of een functie, vermeld in dit artikel, en de personen die in een lokale basisoverheid van een andere lidstaat van de Europese Unie een ambt of een mandaat uitoefenen dat gelijkwaardig is aan dat van gemeenteraadslid, schepen of burgemeester;

6° de echtgenoten, aanverwanten in de eerste graad en bloedverwanten tot en met de tweede graad of echtgenoten van een reeds aangeduid bestuurslid,

Art. 14 Voorzitterschap

De raad van bestuur kiest uit zijn leden een voorzitter die, deel moet uitmaken van het college van burgemeester en schepenen van de gemeente. Daarnaast kiest de raad van bestuur onder zijn leden een ondervoorzitter. De raad van bestuur kan een secretaris aanduiden die geen lid is van de raad van bestuur.

Indien de voorzitter verhinderd is, wordt de raad van bestuur voorgezeten door de ondervoorzitter, In geval van afwezigheid van de voorzitter en de ondervoorzitter, zal de oudste aanwezige bestuurder de raad van bestuur voorzitten.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

Art. 15 Vergaderingen

De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter telkens ais de belangen van het bedrijf het vereisen en minstens 2 maal per jaar.

De raad van bestuur beraadslaagt op de zetel van het bedrijf of, indien de omstandigheden dit vereisen, op een andere plaats die wordt bepaald door de voorzitter binnen het grondgebied van de gemeente. De vergaderingen zijn niet openbaar.

Op verzoek van minstens 4 bestuurders is de voorzitter verplicht de raad bijeen te roepen binnen de veertien dagen na de aanvraag.

De uitnodigingen vermelden plaats, datum, uur en agenda van de vergadering en worden tenminste vijf vrije dagen voor de vergadering per brief, fax of op een andere schriftelijke wijze verzonden. De uitnodiging is vergezeld van alle bijhorende documenten.

De regelmatigheid van de bijeenroeping kan niet worden betwist wanneer alle bestuurders aanwezig of regelmatig vertegenwoordigd zijn.

Art. 16 Aanwezigheid

De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen en beslissen indien tenminste de helft van zijn leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Indien dit quorum niet wordt bereikt, kan een nieuwe raad bijeengeroepen worden met dezelfde agenda. Die zal geldig beraadslagen en beslissen indien tenminste twee bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

De tweede oproeping moet geschieden overeenkomstig de bepalingen van artikel 15 en er moet vermeld worden dat de oproeping voor de tweede maal geschiedt. Bovendien moet het eerste lid van huidig artikel in de tweede oproeping woordelijk worden overgenomen.

Iedere bestuurder kan per brief, fax of op een andere schriftelijke wijze aan een bestuurder volmacht geven om hem op een welbepaalde vergadering te vertegenwoordigen.

Een bestuurder mag niet meer dan één volmacht uitoefenen.

Art. 17 Stemming

Elke bestuurder heeft één stem.

Een beslissing is slechts geldig genomen wanneer zij genomen wordt met de vereiste meerderheid van de

stemmen der aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

De vereiste meerderheid is de eenvoudige meerderheid (helft plus één), uitgezonderd wanneer de wet of de

statuten een andere meerderheid voorzien.

De stemmingen gebeuren bij handopsteking, behalve bij benoemingen en voordrachten, waar de

stemmingen geheim zijn,

Blanco en ongeldige stemmen worden niet bij de uitgebrachte stemmen geteld.

In geval van staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend; bij geheime stemming

evenwel wordt de beslissing verworpen.

Over punten die niet op de agenda werden vermeld, kan de raad slechts geldig beslissen met de

instemming van twee derde (2/3) van de aanwezige leden van de raad van bestuur,

Art.18 Aansprakelijkheid

De bestuurders zijn niet persoonlijk gebonden door de verbintenissen van het bedrijf.

De bestuurders zijn aansprakelijk zonder hoofdelijkheid voor de tekortkomingen in de normale uitoefening van hun bestuur, Ten aanzien van de overtredingen waaraan zij geen deel hebben gehad, worden de bestuurders van die aansprakelijkheid ontheven als hun geen schuld kan worden verweten en als zij die overtredingen hebben aangeklaagd bij de gemeenteraad binnen een maand nadat zij er kennis van hebben gekregen.

Jaarlijks beslist de gemeenteraad van de gemeente over de aan de bestuurders te verlenen kwijting, na goedkeuring van de rekeningen, Die kwijting is alleen rechtsgeldig als de ware toestand van het bedrijf niet wordt verborgen door enige weglating of onjuiste opgave in de rekeningen of in de rapportering betreffende de uitvoering van de beheersovereenkomst.

Art. 19 Verboden handelingen

Een bestuurder mag niet:

1° aanwezig zijn bij de bespreking of stemming over aangelegenheden waarbij hij een rechtstreeks belang heeft, hetzij persoonlijk, hetzij als vertegenwoordiger, of waarbij de echtgenoot of zijn bloed- of aanverwanten tot en met de vierde graad een persoonlijk en rechtstreeks belang hebben. Dit verbod strekt niet verder dan de bloed- en aanverwanten tot de tweede graad als het gaat om de voordracht van kandidaten, benoemingen, ontslagen, afzettingen en schorsingen. Voor de toepassing van deze bepaling worden personen die een verklaring van wettelijke samenwoning als vermeld in artikel 1475 van het Burgerlijk Wetboek, hebben afgelegd, met echtgenoten gelijkgesteld;

2° rechtstreeks of onrechtstreeks een overeenkomst sluiten behoudens in geval van een schenking aan het bedrijf of de gemeente, of deel nemen aan een opdracht voor aanneming van werken, leveringen of diensten, verkoop of aankoop ten behoeve van het bedrijf of de gemeente, behoudens in de gevallen waarbij de bestuurder een beroep doet op een door het bedrijf of de gemeente aangeboden dienstverlening en ten gevolge daarvan een overeenkomst aangaat;

,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

3° rechtstreeks of onrechtstreeks als advocaat of notaris tegen betaling werkzaam zijn in geschillen ten behoeve van het bedrijf. Dit verbod geldt met name ook ten aanzien van de personen die in het kader van een associatie, groepering, samenwerking of op hetzelfde kantooradres met de bestuurder werken;

4° rechtstreeks of onrechtstreeks als advocaat of notaris werkzaam zijn in geschillen ten behoeve van de tegenpartij van het bedrijf of ten behoeve van een personeelslid van het bedrijf aangaande beslissingen in verband met de tewerkstelling binnen het bedrijf. Dit verbod geldt met name ook ten aanzien van de personen die in het kader van een associatie, groepering, samenwerking of op hetzelfde kantooradres met de bestuurder werken.

Dit artikel doet geen afbreuk aan de gelding van andere bepalingen betreffende de belangenvermenging in hoofde van bestuurders en met openbare diensten belaste personen, zoals onder meer artikel 245 van het Strafwetboek.

Indien een bestuurder rechtstreeks of onrechtstreeks een belang van vermogensrechtelijke aard heeft dat strijdig is met een beslissing of een verrichting die tot de bevoegdheid behoort van de raad van bestuur, moet hij dat meedelen aan de andere bestuurders vóór de raad van bestuur een besluit neemt.

Zijn verklaring, alsook de rechtvaardigingsgronden betreffende voornoemd strijdig belang moeten worden opgenomen in de notulen van de raad van bestuur die de beslissing moet nemen. De betrokken bestuurder moet tevens de commissarissen van het strijdig belang op de hoogte brengen.

De raad van bestuur omschrijft in de notulen de aard van de in het eerste lid bedoelde beslissing of verrichting en verantwoorden het genomen besluit. Ook de vermogensrechtelijke gevolgen ervan voor het bedrijf moeten in de notulen worden vermeld.

Voornoemde regeling is niet van toepassing wanneer de beslissingen van de raad van bestuur betrekking hebben op gebruikelijke verrichtingen die plaatshebben onder de voorwaarden en tegen de zekerheden die op de markt gewoonlijk gelden voor soortgelijke verrichtingen.

Dit artikel doet geen afbreuk aan de gelding van andere bepalingen betreffende de belangenvermenging in hoofde van bestuurders en met openbare diensten belaste personen, zoals onder meer artikel 245 van het strafwetboek.

Art. 20 Notulen

§1. De raad van bestuur duidt, onder het personeel van de gemeente of het personeel van het bedrijf, een secretaris aan die instaat voor het secretariaat van de raad van bestuur. De secretaris heeft geen stemrecht.

§2. De beraadslagingen en de beslissingen van de raad van bestuur worden door de secretaris genotuleerd. Artikel 181 §1 Gemeentedecreet wordt van overeenkomstige toepassing verklaard.

De notulen worden tijdens de eerstvolgende vergadering ter goedkeuring voorgelegd, in een speciaal register op de zetel van het bedrijf opgenomen en door de voorzitter en de secretaris ondertekend. Bij afwezigheid of verhindering van de voorzitter of de secretaris wordt zijn handtekening vervangen door die van één bestuurder.

Het speciaal register wordt bewaard onder de verantwoordelijKheid van de secretaris.

§3. De volmachten worden steeds aan de notulen gehecht.

§4. De gedetailleerde notulen en alle documenten waar in de notulen naar wordt verwezen, liggen ter inzage van de gemeenteraadsleden van de gemeente, op het secretariaat van het bedrijf, onverminderd de regelgeving inzake de openbaarheid van het bestuur. Op verzoek van een gemeenteraadslid worden deze notulen elektronisch ter beschikking gesteld.

§5. De kopieën of uittreksels die bij een rechtspleging of in andere gevallen moeten worden voorgelegd, worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Bij afwezigheid of verhindering van de voorzitter of de secretaris wordt zijn handtekening vervangen door die van één bestuurder.

Het bedrijf is onderworpen aan dezelfde verplichtingen inzake formele motivering en openbaarheid van bestuur zoals die gelden voor de gemeente.

Art. 21 Bevoegdheden

De raad van bestuur is gemachtigd aile nuttige of noodzakelijke handelingen te verrichten om de

doelstellingen van het bedrijf te verwezenlijken.

Hij beschikt over de volheid van bevoegdheid.

Hij vertegenwoordigt het bedrijf in en buiten rechte.

Wanneer het belang van het bedrijf zulks vereist, beslist de voorzitter of, bij diens afwezigheid, een door

hem gemachtigd bestuurder, rechtsgeldig en zonder verdere formaliteit over het instellen van rechtsvorderingen

en over het treffen van maatregelen tot bewaring van recht in de meest ruime zin van het woord, in en buiten

gerechtelijke procedures; van de instelling van rechtsvorderingen wordt mededeling gedaan aan de

eerstvolgende raad van bestuur.

De raad van bestuur controleert het bestuur van het directiecomité.

Telkens indien de gemeenteraad hem daartoe verzoekt, brengt de raad van bestuur verslag uit over alle of

sommige activiteiten van het bedrijf, conform de modaliteiten vastgelegd in de beheersovereenkomst.

Het raad van bestuur stelt de tarieven en de tariefstructuren voor de door het bedrijf geleverde prestaties vast binnen de grenzen van de in de beheersovereenkomst bepaalde grondregelen inzake tarifering. De maximumtarieven of de formules voor hun berekening die niet in de beheersovereenkomst zijn geregeld, worden ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

Het bedrijf wordt ten overstaan van derden geldig vertegenwoordigd door de voorzitter van de raad van bestuur of twee bestuurders samen.

Tenzij de raad van bestuur een bijzondere lastgeving verstrekt, en behoudens een andere regeling in het huishoudelijk reglement, worden de akten en alle andere stukken of briefwisseling ondertekend door de voorzitter van de raad van bestuur en één bestuurder

De raad van bestuur is bevoegd om binnen de grenzen van de statuten zijn werking nader te regelen in een huishoudelijk reglement.

Art, 22 Bevoegdheidsdelegatie

De raad van bestuur kan de uitoefening van bepaalde bevoegdheden delegeren aan het directiecomité. Dit

kan echter niet voor:

- het vaststellen van tariefreglementen;

- het beslissen over participaties;

- het vaststellen van het huishoudelijk reglement van de raad van bestuur;

- het vaststellen van het statuut van het personeel;

- de beheersovereenkomst afsluiten met de gemeente;

- het vaststellen van het meerjarenplan, het budget en de jaarrekening.

Dit delegatieverbod belet niet dat het directiecomité kan worden belast met het nader uitwerken van detailaspecten en technische aspecten van de door de raad van bestuur getroffen beslissingen.

De raad van bestuur kan in geen geval afstand doen van zijn bevoegdheid de leden van het directiecomité aan te stellen, hun statuut te bepalen en het directiecomité te controleren.

Art, 23 Personeel

De raad van bestuur is bevoegd voor het aanwerven van personeel en stelt het personeelsstatuut vast. Wanneer de raad van bestuur beslist tot contractuele aanwervingen, stelt zij in dit geval het arbeidsreglement en de algemene voorwaarden van de arbeidsovereenkomsten vast.

De overeenstemmende rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel is van toepassing op het personeel van het bedrijf. Het bedrijf stelt de afwijkingen op deze rechtspositieregeling vast, voor zover het specifieke karakter van het bedrijf dat verantwoordt. Het bedrijf bepaalt de rechtspositieregeling van de betrekkingen die niet bestaan binnen de gemeente.

Aan geen enkel personeelslid van het bedrijf kan een jaarsalaris worden toegekend dat gelijk of hoger is dan het jaarsalaris van de gemeentesecretaris van de overeenkomstige gemeente.

Binnen de grenzen van de regelgeving kan de raad van bestuur eveneens met de gemeente of met derden, natuurlijke of rechtspersonen dienstverleningsovereenkomsten sluiten waarbij de uitvoering van bepaalde taken of opdrachten aan de gemeente of voormelde derden wordt toevertrouwd.

De gemeente kan aan het bedrijf, mits naleving van de ter zake geldende wettelijke bepalingen, personeel ter beschikking stellen of overdragen.

Art. 24 Vergoedingen

De eventuele vergoedingen van de leden van de raad van bestuur worden vastgelegd door de raad van bestuur, conform de wettelijk toegestane modaliteiten in de beheersovereenkomst en het besluit van de Vlaamse Regering houdende bezoldigingsregeling van de lokale en provinciale mandataris.

Art. 25 Einde van de mandaten

Het mandaat van lid van de raad van bestuur is hernieuwbaar. De leden van de raad van bestuur kunnen te allen tijde door de gemeenteraad worden ontslagen. Na de volledige vernieuwing van de gemeenteraad wordt tot volledige vernieuwing van de raad van bestuur overgegaan. In dat geval blijven de leden van de raad van bestuur in functie tot de nieuwe gemeenteraad tot hun vervanging is overgegaan.

Een lid van de raad van bestuur kan zijn mandaat opzeggen door kennisgeving via aangetekend schrijven aan de gemeenteraad die zijn ontslag uitdrukkelijk moet aanvaarden. Tenzij het ontslagnemend lid daardoor zelf een aanmerkelijke schade mocht lijden die niet louter financieel van aard is, volbrengt het zijn mandaat tot de eerstvolgende gemeenteraad die volgt op de kennisgeving.

Art. 26 Reglement van inwendige orde van de raad van bestuur

De raad van bestuur kan de regelen in verband met zijn werking en zijn secretariaat nader uitwerken in een

reglement van inwendige orde.

i. ,

,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

Afdeling 3

Directiecomité

Art. 27 Samenstelling

Het directiecomité is samengesteld uit 2 leden aangesteld door de raad van bestuur. De schepen van Toerisme en de voorzitter van de vriendenkring van het Memorlat Museum Passchendaele 1917 worden vanuit hun functie aangeduid als lid van het directiecomité.

De schepen van Toerisme zal aangeduid worden als voorzitter van het directiecomité. De secretaris hoeft geen lid van het directiecomité te zijn. Het hoofd van Toerisme & Museum woont de vergadering bij met raadgevende stem.

Art, 28 Einde van de mandaten

Alle mandaten vallen samen met de duur van de gemeentelijke legislatuur. In elk geval neemt het mandaat van lid van het directiecomité een einde op de eerste vergadering van de raad van bestuur die volgt op de installatie van de gemeenteraad.

Het lid van het directiecomité waarvan het mandaat voortijdig een einde neemt, wordt geacht van rechtswege ontslagnemend te zijn. De raad van bestuur regelt zijn vervanging.

Art. 29 Bevoegdheden

Het directiecomité is belast met het dagelijks bestuur, met de vertegenwoordiging met betrekking tot dat

bestuur en met de voorbereiding en uitvoering van de beslissingen van de raad van bestuur.

Het directiecomité is daarenboven bevoegd voor alle materies die door de raad van bestuur warden

gedelegeerd.

Het directiecomité is verantwoording verschuldigd aan de raad van bestuur. Het verschaft de raad van

bestuur informatie over zijn beslissingen en licht hem in over al zijn handelingen.

Het bedrijf wordt ten aanzien van derden en binnen de grenzen van het dagelijks bestuur geldig

vertegenwoordigd door de voorzitter van het directiecomité.

Art. 30 Beraadslaging en stemming

Het directiecomité beraadslaagt op de zetel van het bedrijf of, indien de omstandigheden dit vereisen, op een andere plaats zoals wordt bepaald door de voorzitter gelegen binnen het grondgebied van de gemeente.

Het directiecomité wordt voorgezeten door de voorzitter. Indien de voorzitter verhinderd is, wordt het directiecomité voorgezeten door een ander lid dat door de voorzitter daartoe wordt aangeduid. Indien geen vervangende voorzitter werd aangeduid door de voorzitter zit de oudste in leeftijd de vergadering voor.

De besluiten van het directiecomité worden genomen bij eenvoudige meerderheid (helft plus één) van de uitgebrachte stemmen. In geval van staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend. Blanco en ongeldige stemmen worden niet bij de uitgebrachte stemmen geteld.

Art, 31 Vergaderingen

Het directiecomité vergadert telkens wanneer de aangelegenheden die onder zijn bevoegdheden vallen het

vereisen en wordt door de voorzitter bijeengeroepen,

Art. 32 Notulen

De beraadslagingen en de beslissingen van het directiecomité worden genotuleerd en worden ter informatie verzonden aan de leden van de raad van bestuur. Artikel 181, §2, 1° lid Gemeentedecreet is van overeenkomstige toepassing. Op verzoek van een gemeenteraadslid worden deze notulen elektronisch ter beschikking gesteld.

De notulen worden tijdens de eerstvolgende vergadering ter goedkeuring voorgelegd, in een op de zetel bewaard register opgenomen en ondertekend door twee aanwezige directeurs, onder wie de voorzitter zo hij aanwezig is. en de secretaris. In geval van afwezigheid van één van beide, zal een ander lid van het directiecomité de notulen geldig ondertekenen.

Art. 33 Vergoedingen

De eventuele vergoedingen van de leden van het directiecomité worden vastgelegd door de raad van bestuur conform de wettelijk toegestane modaliteiten in de beheersovereenkomst en het besluit van 5 juni 2009 van de Viaamse Regering houdende bezoldigingsregeling van de lokale en provinciale mandataris.

Art. 34 Aansprakelijkheid

De leden van het directiecomité zijn niet persoonlijk gebonden door de verbintenissen van het bedrijf.

De leden van het directiecomité zijn aansprakelijk zonder hoofdelijkheid voor de tekortkomingen in de normale uitoefening van hun bestuur. Ten aanzien van de overtredingen waaraan zij geen deel hebben gehad, worden ze van die aansprakelijkheid ontheven als hun geen schuld kan worden verweten en ais zij die overtredingen hebben aangeklaagd bij de gemeenteraad binnen een maand nadat zij er kennis van hebben gekregen.

Art. 35 Reglement van inwendige orde van het directiecomité

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

Het directiecomité kan zijn werking regelen in een huishoudelijk reglement. Dat reglement moet ter goedkeuring worden voorgelegd aan de raad van bestuur.

Art. 36 Onverenigbaarheden en belangenconflicten

§1. De volgende personen kunnen niet worden voorgedragen of aangewezen als lid van het directiecomité:

1° de provinciegouverneurs, de gouverneur en de vice-gouverneur van het administratief arrondissement, de adjunct van de gouverneur van de provincie, de provinciegriffiers, de arrondissementscommissarissen voor zover het bedrijf gevestigd is in hun ambtsgebied;

2° de magistraten, de plaatsvervangende magistraten en de griffiers bij de hoven en de rechtbanken, de administratieve rechtscolleges en het Grondwettelijk Hof;

3° de leden van het operationeel, administratief of logistiek kader van de politiezone waar de gemeente toe behoort die het bedrijf heeft opgericht of erin deelneemt;

4° de personen die op commerciële wijze of met een winstoogmerk activiteiten uitoefenen in dezelfde beleidsdomeinen als het agentschap en waarin het agentschap niet deelneemt, alsook de werknemers en de leden van een bestuurs- of controleorgaan van die personen;

5° de personen die in een andere lidstaat van de Europese Unie een ambt of functie uitoefenen, gelijkwaardig aan een ambt of een functie, vermeld in dit artikel, en de personen die in een lokale basisoverheid van een andere lidstaat van de Europese Unie een ambt of een mandaat uitoefenen dat gelijkwaardig is aan dat van gemeenteraadslid, schepen of burgemeester.

§2. Een lid van het directiecomité mag niet:

1° aanwezig zijn bij de bespreking en stemming over aangelegenheden waarin hij een rechtstreeks belang heeft, hetzij persoonlijk, hetzij als vertegenwoordiger, of waarbij de echtgenoot, of bloed- of aanverwanten tot en met de vierde graad een persoonlijk en rechtstreeks belang hebben. Dat verbod strekt niet verder dan de bloeden aanverwanten tot en met de tweede graad als het gaat om de voordracht van kandidaten, benoemingen, ontslagen, afzettingen en schorsingen Voor de toepassing van deze bepaling worden personen die een verklaring van wettelijke samenwoning als vermeld in artikel 1475 van het Burgerlijk Wetboek hebben afgelegd, met echtgenoten gelijkgesteld;

2° rechtstreeks of onrechtstreeks een overeenkomst sluiten, behoudens in geval van een schenking aan het bedrijf of de gemeente, of deelnemen aan een opdracht voor aanneming van werken, leveringen of diensten, verkoop of aankoop ten behoeve van het bedrijf of de gemeente behoudens in de gevallen waarbij de bestuurder een beroep doet op een door het bedrijf of de gemeente aangeboden dienstverlening en ten gevolge daarvan een overeenkomst aangaat;

3° rechtstreeks of onrechtstreeks als advocaat of notaris tegen betaling werkzaam zijn in geschillen ten behoeve van het bedrijf. Dit verbod geldt met name ook ten aanzien van de personen die in het kader van een associatie, groepering, samenwerking of op hetzelfde kantooradres als bestuurder werken;

4° rechtstreeks of onrechtstreeks als advocaat of notaris werkzaam zijn in geschillen ten behoeve van de tegenpartij van het bedrijf of ten behoeve van een personeelslid van het bedrijf aangaande beslissingen in verband met de tewerkstelling binnen het bedrijf Dit verbod geldt met name ook ten aanzien van de personen die in het kader van een associatie, groepering, samenwerking of op hetzelfde kantooradres met de bestuurder werken.

§3. Dit artikel doet geen afbreuk aan de gelding van andere bepalingen betreffende de belangenvermenging in hoofde van bestuurders en met openbare diensten belaste personen, zoals onder meer artikel 245 van het Strafwetboek.

HOOFDSTUK IV

CONTROLE

Art, 37 Commissaris(sen)

De controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen weer te geven in de jaarrekening van het bedrijf wordt uitgeoefend door één of meer commissarissen. Die commissarissen zijn erkende bedrijfsrevisoren en worden benoemd door de gemeenteraad. Zij zijn onderworpen aan de wettelijke en reglementaire bepalingen die hun ambt en hun bevoegdheid regeren.

Art. 38 Kwijting

Jaarlijks beslist de gemeenteraad over de aan de bestuurders te verlenen kwijting, na goedkeuring van de rekeningen. Die kwijting is alleen rechtsgeldig als de ware toestand van het bedrijf niet wordt verborgen door enige weglating of onjuiste opgave in de rekeningen of in de rapportering betreffende de uitvoering van de beheersovereenkomst.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

HOOFDSTUK V FINANCIËN

Art. 39 Inkomsten en uitgaven

Het bedrijf ontvangt de inkomsten van alle activiteiten die het uitvoert en draagt de lasten van deze

activiteiten.

De raad van bestuur beslist vrij over de omvang, de technieken en de voorwaarden van zijn externe

financiering, binnen de perken van de beheersovereenkomst

Het bedrijf kan onder meer toelagen, giften en legaten ontvangen en leningen aangaan.

Art. 40 Boekhouding

§1. De boekhouding wordt gevoerd en de jaarrekening wordt opgesteld in overeenstemming met de regels die krachtens de artikelen 164, 172 en 179 van het Gemeentedecreet worden gesteld voor het budget van de gemeente.

§2. De boekhouding wordt gevoerd onder de verantwoordelijkheid en het toezicht van de raad van bestuur.

Art. 41 Budget en meerjarenplanning

Het bedrijf maakt een budget en meerjarenplanning op overeenkomstig de bepalingen van het Gemeentedecreet.

Het meerjarenplan bevat een ondernemingsplan en een operationeel plan op dat de doelstellingen en de strategie van het bedrijf op middellange en lange termijn vastlegt, evenals een activiteitenverslag dat minstens de jaarrekening omvat van het voorbije jaar.

Art. 42 Jaarrekening en rapportering

De raad van bestuur stelt de jaarrekening vast en legt die ter goedkeuring voor aan de gemeenteraad

overeenkomstig de bepalingen van het Gemeentedecreet,

Het bedrijf verzorgt de periodieke rapportering over de resultaten en de activiteiten van het bedrijf aan de

gemeente overeenkomstig de voorgeschreven regels en procedures.

Art. 43 Resultaatsbestemming

Rekening houdend met wat bepaald is in de beheersovereenkomst en nadat ten minste tien procent van de nettowinst is ingehouden voor de vorming van een reservefonds, een verplichting die ophoudt wanneer het reservefonds een tiende van het maatschappelijk kapitaal heeft bereikt en nadat de raad van bestuur over het reserveren of overdragen van het resultaat van het bedrijf heeft beslist, wordt het saldo aan de gemeente uitgekeerd,

Art. 44 Alarmbelprocedure

Wanneer ten gevolge van een geleden verlies het netto-actief gedaald is tot minder dan de helft van het door de gemeente ingebracht kapitaal, dan moet de raad van bestuur het college van burgemeester en schepenen notificeren van dit feit en het college van burgemeester en schepenen verzoeken de Gemeenteraad uit te nodigen om binnen een termijn van ten hoogste twee maanden nadat het verlies is vastgesteld bijeen te komen teneinde in voorkomend geval te beraadslagen en te besluiten over de maatregelen die de raad van bestuur voorstelt in een plan opgesteld ter sanering van de financiële toestand.

HOOFDSTUK VI

RECHTSOPVOLGING

Art. 45 Overdracht van rechten en plichten en rechtsopvolging

§1, De gemeente kan aan het bedrijf bij of na de oprichting rechten en plichten overdragen, waaronder het eigendomsrecht of de exploitatierechten op roerende en onroerende goederen.

Deze overdracht zal van rechtswege geschieden voor de overeenkomsten, eigendommen, en andere rechten en plichten die de gemeenteraad aanduidt. Deze rechtsopvolging van rechtswege berust op de wettelijke en reglementaire bepalingen vermeld in artikel 2 van deze statuten en volgt uit de overdracht van de betrokken activiteiten door de gemeente aan het bedrijf. Van deze rechtsopvolging van rechtswege wordt door de gemeente bij aangetekende brief kennis gegeven aan het bedrijf en mogelijke andere belanghebbende partijen. De overdracht en de rechtsopvolging zijn evenwel voltrokken door het enkele gemeenteraadsbesluit. Het bedrijf en de gemeente kunnen de door de gemeenteraad besliste overdracht van de eigendom van onroerende goederen zo nodig met bijkomende middelen tegenstelbaar maken aan derden.

§2. De overdracht van andere overeenkomsten, rechten en plichten door de gemeente aan het bedrijf geschiedt op basis van de desbetreffende overeenkomsten of het gemeen recht terzake.

§3. Bij of na de oprichting van het bedrijf kan de gemeente goederen in het bedrijf inbrengen, aan het bedrijf verkopen of ter beschikking stellen, onder nader overeen te komen voorwaarden.

§4. Het bedrijf kan bij of na zijn oprichting rechten en plichten van andere publiek- en privaatrechtelijke rechtspersonen overnemen. Het bedrijf heeft de meest uitgebreide bevoegdheden om te dien einde regelingen te treffen.

y r L Voorbehouden a~n het Belgisch Staatsblad §5. Onverminderd wat hierboven werd uiteengezet nopens de tegenstelbaarheid en de behoorlijke kennisgeving, neemt het bedrijf van rechtswege alle rechten en verplichtingen over van de gemeente die voortvloeien uit de wetten, de decreten, de besluiten en de tussen de gemeente en de Belgische federale overheid of Vlaamse Gewest geldende overeenkomsten, die de uitoefening regelen van de bestuurlijke bevoegdheden van het bedrijf, met inbegrip van de rechten en verplichtingen die voortkomen uit hangende'en toekomstige gerechtelijke procedures.

" §6. Onverminderd wat hierboven werd uiteengezet nopens de tegenstelbaarheid en de behoorlijke kennisgeving, neemt het bedrijf eveneens de andere rechten en verplichtingen van de gemeente over die voortvloeien uit bestaande rechtsverhoudingen die verband houden met de uitoefening van de bestuurlijke bevoegdheden van het bedrijf, met inbegrip van de rechten en verplichtingen die voortkomen uit hangende en toekomstige gerechtelijke procedures.

§7, De overdracht van de door de gemeenteraad bepaalde activa van de gemeente zal slechts kunnen gebeuren vanaf het ogenblik dat de raad van bestuur aangesteld wordt. Dit zal gebeuren op basis van de laatste goedgekeurde jaarrekening van de gemeente.







HOOFDSTUK VII

ONTBINDING EN VEREFFENING

Art. 46 Ontbinding en vereffening

De gemeenteraad kan, na advies te hebben ingewonnen van de raad van bestuur, overgaan tot de ontbinding en vereffening van het bedrijf. Er wordt een algemene inventaris opgemaakt en tevens een eindrekening, omvattende balans en de resultatenrekening.

In voorkomend geval neemt de gemeente, behoudens andersluidende beslissing van de gemeenteraad, alle goederen, personeelsleden en rechten en verplichtingen van het bedrijf over.

Art. 47 Overgangsmaatregelen

De raad van bestuur heeft de volste bevoegdheid om aile door hem noodzakelijk bevonden

overgangsmaatregelen te treffen«

Op de gemeenteraad van 17 november 2014 werden onderstaande personen aangeduid als leden van de

Raad van Bestuur:

Vanderhaeghen Sabine, Dadizelestraat 34, 8980 Beselare

Vangheluwe Sophie, Potegemstraat 6, 8980 Passendale

Descheemaecker Michiel,Lange Dreve 8F, 8980 Zonnebeke

Jonckheere Joachim, Nieuwstraat 50 bus 202, 8980 Beselare

Bryon Franky, Menenstraat 194, 8980 Geluveld

Bommarez Luc, Bloementuil 14, 8950 Nieuwkerke

Bulckaen Mark, Kleine Molenstraat 29, 8980 Zonnebeke

Declercq Sabine, Veumseweg 598, 8906 Elverdinge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/01/2015 - Annexes du Moniteur belge





Bij besluit van de Raad van Bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Memorial Museum Passchendaele 1917 van 17 november 2014 werden aangesteld



* voorzitter : Vanderhaeghen Sabine, Dadizelestraat 34, 8980 Beselare * ondervoorzitter :Bommarez Luc, Bloementuil 14, 8950 Nieuwkerke

Bij besluit van de Raad van Bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Memorial Museum Passchendaele 1917 van 17 november 2014 werd directiecomité als volgt samengesteld :

* voozitter : Vanderhaeghen Sabine, Dadizelestraat 34, 8980 Beselare * Bommarez Luc, Bloementuil 14, 8950 Nieuwkerke

Vanderhaeghen Sabine

Voorzitter Autonoom Gemeentebedrijf Memorial Museum Passchendaele 1917





Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
MEMORIAL MUSEUM PASSCHENDAELE 1917, AFGEKORT…

Adresse
BERTEN PILSTRAAT 5A 8980 ZONNEBEKE

Code postal : 8980
Localité : ZONNEBEKE
Commune : ZONNEBEKE
Province : Flandre occidentale
Région : Région flamande